FA EN

KOOSHAN

رایج ترین ادویه ها و سبزیجات موجود در غذاهای مکزیکی

در این مقاله با رایج ترین طعم های موجود در غذاهای مکزیکی آشنا می شویم.
 

سیر و پیاز

 
 اولین طعم سیر است که به صورت پودری یا تازه در دستورالعمل های مختلف آشپزی استفاده می شود. در دستورالعمل های غذاهایی مانند سالسا، چاشنی تاکو و برنج اسپانیانی خیلی زیاد از سیراستفاده می شود. پیاز هم معمولا به صورت تازه یا پودر شده است و اغلب همراه با سیر در دستورالعمل های مکزیکی به کار می رود. 
 

ادویه ها

 
طعم های رایج دیگر در مکزیک پونه و زیره هستند.  پونه مکزیکی به غذاها یک طعم فرا زمینی می دهد. انواع مختلفی پونه از جمله پونه میترانه ای در غذاهای ایتالیایی بسیار استفاده می شود اما پونه مکزیکی طعم متفاوتی دارد. پونه معمولا با غذاهایی که گوجه فرنگی دارند استفاده می شود و استفاده از این دو در کنار هم طعم جالبی به غذاهای مکزیکی می دهد.
زیره سبز هم از زمان آغاز تاریخ بوده است و منشا آن به مدیترانه بر می گردد، اما اکنون شهرت فوق العاده ای دارد، چون به راحتی در سراسر جهان رشد می کند. زیره طعم تند و تلخی دارد و به غذاهای مکزیکی طعم خاصی می دهد.
 

پودر چیلی

 
 
پودر چیلی در واقع ترکیبی از فلفل چیلی به صورت پودری و خشک شده، زیره و پونه است. ادویه های دیگری هم در ترکیب پودر چیلی استفاده می شوند اما این سه، مواد اصلی این ترکیب هستند. پودر چیلی معمولا برای چاشنی گوشت و سبزیجات استفاده می شود، اما استفاده های دیگری هم دارد. پودر آنچو چیلی یک دیگر از طعم های فوق العاده مکزیکی است که تقریبا شیرین است و طعم میوه خشک شده را می دهد.
 یکی دیگر از پودرهای چیلی که معمولا در خارج از مکزیک استفاده می شود و محبوبیت بیشتری دارد، چیپوتل است. در واقع، همان فلفل جلاپنو است که خشک و دودی شده است. چیپوتل طعم متمایزی دارد و اغلب برای سس ها و سالاد استفاده می شود و نیز ماده اصلی سس ادوبو است که از این سس به عنوان چاشنی برای ماکارونی و غذاهای کبابی شده یا حتی برای خواباندن گوشت و ماهی استفاده می کنند.
 

طعم های غیر عادی

 
 
اپازوته (Epazote) یکی از ادویه های کمتر شناخته شده مکزیکی است که به خاطر طعم و خاصیت ضد نفخ همراه با لوبیا مصرف می شود. اپازوته هم به عنوان چای مکزیکی استفاده می شود اما کاربرد آن در مقادیر زیاد باعث ایجاد مسمومیت می شود. 
دارچین، میخک و گلاب هم عطر و طعم خاصی به غذاهای مکزیکی می دهند. کاکائو هم به دلیل طعم گرم آن در چندین غذا استفاده می شود و ترکیب آن با ادویه و کره بادام زمینی درخوراک مکزیکی موله طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. کشمش هم به عنوان طعم دهنده در غذاهای خاصی استفاده می شود. 
سعی کنید در هنگام پخت غذا، ترکیبی از ادویه ها و افزودنی های متفاوت در گوشت و سبزیجات را به کار گیرید تا عطر و طعمی واقعی از غذاهای مکزیکی را حس کنید. 
 
 
 
 
 

فرم ثبت نظرات