FA EN

KOOSHAN

10 تفاوتی که بین غذا خوردن چینی ها و غربی ها وجود دارد

در شهرهای بزرگ معمولا یک رستوران غذای چینی وجود دارد. اما چه تفاوتی بین غذا خوردن چینی ها و غربی ها وجود دارد؟ علاوه بر استفاده از قاشق چوبی در مقابل چاقو و چنگال تفاوت های دیگری هم است که در این مقاله به آن می پردازیم:  
 
1- چینی ها معمولا با هم دیگر غذا می خورند و غذای خود را با دیگران تقسیم می کنند در صورتی که غربی ها دوست دارند غذا و پرس شخصی خود را داشته باشند. 
 
2- در آشپزی چینی همه چیز را به قطعات کوچک تقسیم می کنند و بنابراین نیازی به چاقو برای برش دادن ندارند. آنها غذاهای خود را با قاشق چوبی به چاشنی می زنند ومی خورند اما غربی ها غذا را با قطعات بزرگ سرو می کنند و با چاقو و چنگال آن را برش می دهند.   
 
3- چینی ها معمولا استخوان را جدا نمی کنند و آن را همراه با گوشت به قطعات تقسیم می کنند. آنها ماهی را به صورت کامل می پزند اما غربی ها معمولا غذاها را به صورت فیله شده و گوشت را با استخوان کامل یا بدون استخوان می خورند. 
 
4- چینی ها همیشه سبزیجات را می پزند و یا آن را همراه با سس سویا، زنجبیل و سیر می جوشانند، سرخ یا بخار پز می کنند اما این که برای تهیه سالادهای غربی فقط سبزیجات در آب جوشانده شود در آشپزی چینی به هیج وجه استفاده نمی شود. 
 
5- مواد اولیه: در آشپزی چینی معمولا از مواد اولیه ای استفاده می شود که به ندرت در غذاهای غربی دیده می شود مانند خربزه های زمستانی، سیب زمینی شیرین، غلاف لوتوس، قورباغه و سگ، پا، زبان، گوش ها و تمامی اندام های داخلی بدن و ... 
 
6- استفاده از ادویه: در آشپزی چینی معمولا از ادویه های تازه و خشک مانند زنجبیل، پیاز بهاری، نعناع، فلفل، سیر، چیلی و ... استفاده می شود در صورتی که در آشپزی غربی معمولا ادویه های فرآوری شده مانند پودر فلفل، کچاپ و ... به کار می رود. 
 
7- شیشه های طعم دار: شما معمولا نمک، فلفل، سس گوجه فرنگی یا خردل را بر روی یک میز در یک رستوران چینی نمی بینید. اما اگر صبحانه را در یک مغازه پخت و پز بخورید، می توانید عطر و طعم غذا را با سس سویا یا سرکه افزایش دهید. 
 
8- دسرهای شیرین بعد از شام غربی ها سرو می شود در صورتی که چینی ها میوه تازه و چای برای دسر دارند. 
 
9- میز گرد در مقابل میز مربعی: چینی ها به طور سنتی دور میز گرد غذا می خورند به ویژه هنگامی که با خانواده هستند. چون راحت تر می توانند غذاها را با هم تقسیم کنند و دایره نماد وحدت در چین است. غربی ها در میزهای مربعی راحت ترند که برای وعده های غذایی شخصی استفاده می شود. 
 
10- با وجود این که آشپزی غربی  به جوشاندن، سرخ کردن، کباب کردن و پختن محدود می شود  اما چینی ها از روش های پخت و پز بسیار مانند بخار پز کردن، بخور دادن و پخت سریع با روغن کم  استفاده می کنند. چینی ها معمولا غذا را در روغن حیوانی/بادام زمینی غذا سرخ می کنند درحالی که غربی ها بیشتر از کره، روغن آفتابگردان و روغن زیتون برای پخت استفاده می کنند. 
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر