FA EN

KOOSHAN

ماست می تواند از آلزایمر پیشگیری کند -افراد مسن بخوانند

ماست هر روز آلزایمر را دور می کند؟ پروبیوتیک ها، که باعث سلامت روده هستند ممکن است کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل باشند
میلیون ها نفر در دنیا با بیماری آلزایمر زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تا سال 2050 سه برابر شود. در حالی که هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد، تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری های موجود در روده ما می توانند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

در یک مطالعه ، مشکلات حافظه پس از دریافت باکتری به موش های پیر معکوس شد. این تحقیق نشان می‌دهد که ماست‌های تقویت‌کننده روده می‌توانند به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کنند، که در را به روی توسعه پروبیوتیک‌هایی باز می‌کند که زوال عقل را درمان یا حتی از آن پیشگیری می‌کنند.

ماست و کاهش اضطراب و استرس


تاثیر ماست بر آلزایمر


محصولات لبنی تاثیر زیادی بر حفظ سلامت استخوان ها و زیبایی پوست و مو دارند و جالب است بدانید که لبنیات مانع از بروز بیماری آلزایمر در افراد میشوند.
در پژوهش های اخیر داشمندان به این نتیجه رسیده اند سالمندانی که به طور روزانه از ماست پروبیوتیک در رژیم غذایی خود استفاده کرده اند و یا سایر مواد خوراکی مانند شکلات یا پنیر حاوی باکتری های زنده و مفید برای بدن را به طور منظم می خورند کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.
 
همچنین تحقیقاتی بر روی افراد مبتلا به آلزایمر نشان داد که اگر ماست پروبیوتیک که حاوی باکتری های زنده است را مصرف کنند توانایی دارند تا بخشی از خاطرات خود را به یاد آورند .
 
این تحقیقات این نکته را برای را یادآور میشود که مصرف خوراکی های حاوی باکتری های مفید برای بدن می تواند به بهبود درک شناختی در انسان ها کمک کند و مانع از نابود شدن سلول های مغزی در آنها شود.
 تحقیقات آزمایشگاهی که بر روی موش ها انجام شد چنین نتایجی را در بر داشت موش‌های مسن‌تر حافظه بهتری داشتند و کمتر تحت تأثیر اضطراب، به عنوان یک علامت رایج آلزایمر، قرار گرفتند. اسکن مغز همچنین نشان داد که مغز موش‌های مسن‌تر بازسازی شده است.
نتیجه اینکه باکتری‌های مفید در روده ممکن است به آلزایمر کمک کنند. در این میان هم ماست منبع خوبی از باکتری‌های مفید است. با این حال، برای تأیید اینکه آیا این یافته‌ها در مورد انسان‌ها صدق می‌کند، به مطالعات پیشرفته نیاز است.
ماست یک ماده غذایی سرشار از پروتئین ،کلسیم و سایر مواد معدنی مفید برای بدن است .ماست  برای روده مفید است. همچنین این محصول لبنی، سرشار از پروبیوتیک است و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ماست باعث تقویت سیستم ایمنی میشود


نتیجه گیری آخر

 

آیا ماست برای آلزایمر مفید است؟


 
بله. باکتری های خوب موجود در ماست می توانند سیستم ایمنی روده را تقویت کنند و با کمک به عملکرد مغز می‌تواند از بروز آلزایمر خودداری کند یا آن را به تعویق بیندازد. 


آیا ماست می‌تواند آلزایمر را درمان کند؟


 
دانشمندان همواره به دنبال دارویی هستند که بتواند آلزایمر را درمان کند با وجود این هنوز درمان قطعی وجود ندارد .هرچند تاثیر ماست بر آلزایمر مثبت است ولی به عنوان یک راه درمان نمی‌توان به آن اتکا کرد و نقش پیشگری دارد .



آیا همه انواع ماست برای آلزایمر مفید است ؟



همه ماست ها دارای میکروب های یا باکتری های پروبیوتیک نیستند. ماده موسوم به مایه ماست(استارتر ماست) پروبیوتیک محسوب نمی شود و نمی توان گفت ماست یک ماده پروبیوتیک طبیعی است؛ مگر اینکه در تهیه آن از میکروب های پروبیوتیک استفاده شود.
 


معرفی انواع ماست

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر