FA EN

KOOSHAN

چینی ها چه نوع مواد غذایی را بیشتر مصرف می کنند

چینی ها عاشق غذا خوردن اند و مواد اولیه در غذاهای چینی تنوع بسیاری دارد. یک ضرب المثل درباره غذا خوردن چینی ها می گوید که " چینی ها هر چیزی را که چهار پا داشته باشد غیر از میز و هر چیزی که پرواز کند به جز هواپیما می خورند" که البته بیشتر جنبه اغراق گونه دارد. 
در این مقاله توضیح می دهیم که چینی ها معمولا چه مواد غذایی را بیشتر می خورند و در یک سوپر مارکت محلی در چین چه مواد اولیه ای  را بیشتر می توانید پیدا کنید.   
 
مواد غذایی اصلی
 برنج
برنج یکی از غذاهای اصلی در چین است که معمولا در جنوب چین کشت می شود. چینی ها برنج را هر روز در یکی از وعده های غذایی مصرف می کنند و از آن نوشیدنی هم تولید می کنند. برنج یکی از محبوب ترین غذاها در چین است. 
 
برنج چینی
 

نودل (رشته فرنگی)

 نودل یکی از غذاهای اصلی در چین است. مردم چین به خصوص شمال چین عاشق نودل اند. نودل های چیلی معمولا از آرد گندم، آرد برنج یا نشاسته لوبیا ساخته می شوند و در غذاهایی مانند سوپ یا به صورت سرخ شده همراه با گوشت، تخم مرغ یا سبزیجات استفاده می شوند. 
 
نودل چینی
 

توفو یا پنیر لوبیا

توفو یا پنیر لوبیا یکی از غذاهای اصیل چینی است که از شیر سویا، آب و یک انعقادگر ساخته می شود. توفو چربی کمی دارد و سرشار از پروتئین، کلسیم و آهن است . از زمان قدیم یکی از مواد اصلی در غذاهای چینی و آسیایی بوده و اکنون به عنوان یک ماده غذایی در بین گیاهخواران شهرت بسیاری دارد. این غذا در سوپ، سالاد و غذاهای سرخ کردنی بیشتر استفاده می شود.

توفو یا پنیر لوبیا
 

انواع گوشت ها

چینی ها عمدتا گوشت حیواناتی مانند خوک، گاو، گوسفند، مرغ، اردک، کبوتر و بسیاری از حیوانات دیگر را مصرف می کنند اما گوشت خوک بیشتر از سایر حیوانات و تقریبا در هر وعده غذایی استفاده می شود .در چین هر بخش از حیوانات مانند گوشت، پوست، چربی، خون و یا دل و روده قابل خوردن است. مردم چین به ندرت گوشت خام را می خورند و معمولا یا آن را می پزند و یا به صورت سوخاری، سرخ شده و یا ترش مصرف می کنند. 
 

تخم مرغ

چین هر ساله به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کننده های تخم مرغ شناخته می شود و بیشتر از تخم حیواناتی مثل مرغ، اردک، غاز، کبوتر و بلدرچین استفاده می کند. تخم مرغ را می توان بخار پز کرد و یا همراه با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، پیازچه، فلفل سبز و پیاز سبز استفاده کرد. مردم چین غذاهای زیادی را با تخم مرغ تولید می کنند که مشهورترین آنها تخم مرغ اردک و تخم مرغ قرن است که هر دو در چین تولید و مصرف می شود. 
 
تخم مرغ قرن
 

انواع سبزیجات در چین 

دومین بخش اساسی آشپزی چینی بعد از برنج سبزیجات است. مردم چین به سبزیجات به ویژه سبزیجات برگی علاقه بسیاری دارند و در هر وعده غذایی آن را مصرف می کنند. گاهی اوقات هم سبزیجات را به عنوان تنقلات و میان وعده استفاده می کنند. 

سبزیجات برگی

 این سبزیجات شامل کلم چینی، اسفناج، کاهو، گل کلم و سایر سبزیجات برگی هستند که به راحتی در سوپر مارکت ها پیدا می شوند. این  سبزیجات معمولا با سس یا ادویه جات در سالاد خام یا ترشی استفاده می شود. 

سبزیجات چینی
 

بادمجان چینی

بادمجان های چینی معمولا بسیار دراز هستند و پوست بنفشی دارند. آنها را معمولا با گوشت یا سس سیر سرخ می کنند و در سالاد یا به عنوان ترشی استفاده می کنند. یکی از معروفترین غذاهای چینی بادمجان پخته شده است. 

بادمجان چینی
 

تربچه سفید

تربچه سفید، طعم ترد و شیرین و کمی تندی دارد و منبع خوبی از ویتامین C است. چینی ها معمولا ترجیح می دهند آن را سرخ کنند و در سوپ همرا با گوشت بریزند و یا به عنوان ترشی استفاده کنند. 
 
تربچه سفید
 

قارچ های چینی

این قارچ ها شامل قارچ صدفی، قارچ شیتک، قارچ درخت چای و قارچ سوزن طلایی هستند که در غذاهای چینی به وفور استفاده می شوند. مردم چین آنها را به صورت تازه یا خشک شده در هنگام پخت در "هات پات" و یا در سوپ گوشت استفاده می کنند. 
 
انواع قارچ های چینی
 

پیاز

 مردم چین از پیاز در انواع غذاهای مختلف به ویژه در غذاهای سرخ کردنی استفاده می کنند. پیاز را در کنار غذای اصلی یا به عنوان سرخ کردنی همراه با انواع گوشت های خوک، گوسفند و گاو به کار می برند. 
پیازهای چینی

جوانه سویا

 سرشار از ویتامین های A، B و C است و معمولا در سالادها به صورت خام و در بعضی از غذاها به صورت سرخ شده استفاده می شود.

هویچ

 یکی از محبوب ترین سبزیجات در چین است که معمولا در تهیه سالاد از آن به صورت گسترده استفاده می گردد. 

شاخه های بامبو

 به صورت تازه، خشک شده و یا کنسروی است و به عنوان یک افزودنی در غذاهای سرخ کردنی به کار می رود.
 

چاشنی هایی که به عنوان طعم دهنده در غذاهای چینی استفاده می شود

انواع ادویه ها و چاشنی ها در چین
 
زنجبیل: یکی از پرکاربردترین ادویه هایی است که در غذاهای چینی به کار می رود. چینی ها آن را معمولا همراه با سیر درغذاهای سرخ کردنی و یا به عنوان سس غذاها یا سوپ استفاده می کنند. 
سیر: اغلب همراه با روغن زیتون و زنجبیل در تمامی آشپزی های چینی استفاده می شود. 
فلفل: سبز یا قرمز، تازه یا خشک شده معمولا در انواع غذاها به عنوان طعم دهنده و یا برای تهیه سس به کار می رود. 
پیازهای بهاری: به عنوان طعم دهنده یا به صورت سرخ کردنی مصرف می شود.
گشنیز: یک گیاه محبوب با عطر و طعمی قوی است که از آن به عنوان چاشنی در سس غذاها استفاده می شود.
  
 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر