FA EN

KOOSHAN

به نوزادان و کودکان خود کره بدهید

«کره همه چیز را بهتر می‌کند»، اگر صادق باشیم، واقعاً نمی‌توانیم با این عبارت بحث کنیم. هر کسی که کره را روی سیب زمینی پخته شده خورده، یا با مربا و عسل شیرین کرده، می تواند عمق جادویی بودن این چربی خوشمزه را تایید کند.

اما کره دقیقاً یک غذای سالم نیست. کالری بالای آن و محتوای چربی اشباع شده آن را در رده "گاهی" برای بزرگسالان قرار می دهد.

با این حال، در حالی که ما بزرگسالان ممکن است بخواهیم مصرف کره خود را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل محدود کنیم، آیا نوزادان باید در مواجهه با یک کروسانت یا کیک کره‌ای پوسته پوسته شده از آن خودداری کنند؟ نیازهای تغذیه ای کودک و بزرگسال متفاوت است - اما در مورد کره، چقدر متفاوت است؟

در این مطلب آنچه که باید در مورد نوزادان و کره بدانید آورده شده است.


آیا نوزادان و کودکان می توانند کره بخورند؟


جدا از احتمال نادر حساسیت به لبنیات، کره برای نوزادان بی خطر است.

به گفته منبع مورد اعتماد وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) کره یک چربی خالص است، حاوی حدود 100 کالری، 11 گرم چربی، تقریباً بدون پروتئین و 0 کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری است.

محتوای چربی آن می تواند به چندین روش مثبت به رشد سالم کودک  ونوزاد شما کمک کند.

بعلاوه، کره به دلیل بافت نرم و کرمی خود، خطری برای خفگی در نوزادان ایجاد نمی کند.

ارزش غذایی کره


از چه زمانی میتوانیم به نوزادان کره بدهیم ؟



آکادمی اطفال آمریکا (AAP) بیان می کند که می توانید نوزاد را با طیف گسترده ای از مواد جامد سالم در حدود 6 ماهگی یا زمانی که کودک شما علائم آمادگی نشان می دهد آشنا کنید.

شما مجبور نیستید از ترتیب خاصی پیروی کنید که کدام گروه غذایی و چه زمانی را معرفی کنید.

در حالی که ممکن است کره جزو اولین غذاهایی نباشد که روی سینی صندلی غذا می‌خورد - و احتمالاً می‌خواهید آن را روی چیزی سرو کنید، نه به‌صورت تکی - بچه‌ها باید از 6 ماهگی و بعد از آن برای آن آماده باشند.

فقط به خاطر داشته باشید که برای تشخیص آلرژی های غذایی یا واکنش های نامطلوب در کودک خود، بهتر است هربار مصرف خود را به یک غذای جدید محدود کنید.

وقتی برای شروع با کره آماده شدید، سعی کنید آن را با چیزی سرو کنید که فرزندتان قبلاً نمونه گرفته است(کره را روی سیب زمینی یا زرده تخم مرغ میتوانید بگذارید)  .


فواید کره برای نوزادان و کودکان


باور کنید یا نه، کره فوایدی برای سلامتی کودکان دارد، اگرچه کودک شما بدون خوردن آن نیز می‌تواند کاملاً سالم باشد. و محدود کردن مصرف چربی برای اکثر نوزادان و کودکان نوپا توصیه نمی شود، بنابراین نباید نگران کننده باشد.

کره می تواند عامل سیری کودک شما باشد. چربی موجود در کره نه تنها به پر نگه داشتن شکم کودک کمک می کند، بلکه کالری بالای آن می تواند برای کودکانی که نیاز به افزایش وزن دارند یک مزیت باشد (اگرچه در نوزادان نادر است). اگر نگران وزن کودک خود هستید، با پزشک او در مورد نیاز احتمالی به کالری اضافی صحبت کنید.

کره نیز منبع شگفت انگیزی از ویتامین ها است. یک قاشق غذاخوری حاوی 400 واحد بین المللی ویتامین A و همچنین مقادیر کمی ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B12 و ویتامین K2 است.

در نهایت، ستاره واقعی فواید کره برای نوزادان ممکن است محتوای چربی آن باشد.

برای چندین دهه، تحقیقات نقش مهمی را که چربی در رشد عصبی و عملکرد مغز نوزادان ایفا می کند، نشان داده است. دریافت مقدار کافی روزانه از منابع مغذی، بخش مهمی از پازل برای سلامت مغز نوزاد است.


مضرات کره برای نوزادان


مانند هر کس دیگری، نوزادان نیز از جذابیت های خوشمزه کره در امان نیستند – بنابراین ممکن است کودک شما در مصرف چربی خامه ای زیاده روی کند.

والدین کودکان دارای اضافه وزن، در معرض خطر اضافه وزن، یا با سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا کلسترول بالا، باید با متخصص اطفال یا متخصص تغذیه خود در مورد امکان محدود کردن چربی های اشباع شده، مانند غذاهایی مانند کره، صحبت کنند.

یکی دیگر از دام های کره ای برای کودکان: اگر چربی بیش از حد شکم آنها را پر کند، ممکن است اشتهایی برای غذاهای مغذی دیگر نداشته باشند. وعده های کره را در حد متوسط نگه دارید تا به کودکتان کمک کنید تا جایی برای میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و سایر اجزای سازنده یک رژیم غذایی متعادل و مغذی باقی بگذارد.


آیا مارگارین (کره گیاهی)برای کودکان مانند کره است ؟


مارگارین در دهه‌های 1970 و 1980 دوران شکوفایی خود را تجربه کرد، زمانی که حکمت تغذیه‌ای رایج بر این باور بود که چربی رژیم غذایی عامل اصلی چربی اضافی بدن است. و درست است که مارگارین، ساخته شده از روغن های گیاهی، حاوی چربی کمتری نسبت به کره است.

با این حال، فرآیند هیدروژناسیون که اغلب برای تولید مارگارین استفاده می شود، چربی های ترانس تولید می کند که با افزایش خطر مشکلات سلامتی مانند التهاب و بیماری قلبی مرتبط است.

برای جلوگیری از تشکیل چربی‌های ترانس، برخی از تولیدکنندگان مارگارین در عوض از روشی به نام استریفیکاسیون استفاده می‌کنند، اما اثرات سلامتی این فرآیند مورد بحث است.

در مورد تغذیه مارگارین به کودک، فقط توجه داشته باشید که هر نوع مارگارین یک غذای بسیار فرآوری شده است. غذاهای فرآوری شده همگی مضر نیستند - و اگر کودک شما گاهی آنها را بخورد مطمئناً والدین بدی نیستید - اما به طور کلی، هر چه غذاهای کامل بیشتری بتوانید به کودک خود بدهید، بهتر است.
 

مقادیر توصیه شده کره برای نوزادان و کودکان


به دلیل تفواید چربی برای رشد نوزاد، متخصصان به نوزادان چراغ سبز عمده ای در مورد این درشت مغذی نشان می دهند. تا زمانی که بچه ها به سن 2 سالگی برسند، AAP توصیه می کند که چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود نکنید.

در واقع، نوزادان و کودکان نوپا باید حدود نیمی از کالری روزانه خود را از چربی دریافت کنند. از آنجایی که نوزادان 1 ساله به حدود 1000 کالری در روز نیاز دارند، این بدان معناست که 500 کالری می تواند از چربی ها تامین شود (در مجموع حدود 56 گرم چربی در روز).

البته همه این گرم های چربی نباید از کره باشد. می‌توانید با یک قاشق چای‌خوری کره برای کودکتان شروع کنید. (و حتما چربی ها را از منابع مغذی مختلف مانند کره آجیل، آووکادو، روغن زیتون و ماهی چرب ارائه دهید.)

بیشتر چربی دریافتی نوزاد ممکن است از شیر مادر، شیر خشک یا -اگر بالای یک سال سن دارند- از شیر کامل باشد.
 

ایده های سرو کره برای کودکان


کره می تواند راه خود را به همه چیز باز کند، از پوره های فانتزی گرفته تا سوپ که در حال جوشیدن هستند. اگر این غذاها را برای خانواده خود می‌پزید، دیگر نیازی نیست که کره را از غذای کودکتان کنار بگذارید.

و اگر پزشک کودک شما واقعاً به دنبال راه‌های بیشتری برای افزودن کره به رژیم غذایی او است، می‌توانید این ایده‌های ساده سرو را امتحان کنید:

مقدار کمی کره را به سبزیجات پخته شده اضافه کنید (مخصوصاً آنهایی که طعم تلخی دارند مانند اسفناج، کلم بروکلی یا کلم بروکسل).
با پخش کردن کره روی نان گندم کامل برشته شده، که به چهار قسمت برش داده شده است، نان تست برای کودک درست کنید.
از کره به عنوان پایه در سوپ‌های پوره خامه‌ای مانند سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی یا خامه قارچ استفاده کنید (برای جلوگیری از سوزاندن دهان کودک، خنک شود).


نتیجه گیری:


برخی از غذاها برای معرفی به کودکتان سخت تر از بقیه هستند – اما احتمالاً فرزند کوچولوی شما برای پذیرش کره مشکلی ندارد. ما شرط می بندیم که در اینجا نیازی به بازی "اینجا هواپیما می آید" نیست.

کره علاوه بر طعم غنی و بافت خامه ای خود، حتی می تواند فواید سلامتی برای بدن و مغز کودک در حال رشد شما نیز داشته باشد. اندازه وعده ها را در حد متوسط نگه دارید و اجازه دهید غذاخوری صندلی غذاخوری شما طعم این چربی خوشمزه را پیدا کند.

 

فرم ثبت نظرات




اخبار دیگر